ورود یک بازیگر جدید در جنگ با اسرائیل

بزرگ‌ترین مرکز گردشگری رژيم اسرائیل شهر و بندر ایلات است كه هر سال بیش از دو میلیون نفر از آنجا دیدن می‌کنند. برخي گزارش‌ها حاكي از صف فرار گردشگران از ايلات از عصر ديروز از زمين و هوا و درياست.

به گزارش راه شلمچه، جنگ غزه در بيست و پنجمين روز خود وارد يك فاز جديد شد. مرحله‌اي كه در آن نبرد عليه غزه فقط به مرزهاي فلسطين محدود نيست، بلكه موشك‌هاي بالستيك از جنوب شبه جزيره عربستان در يمن، شقيقه صهيونيست‌ها را در دو هزار كيلومتر دورتر نشانه گرفته‌اند. «يحيي سريع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بيانيه‌اي تایید كرده است كه بنا به درخوست مردم یمن، نیروهای مسلح اين كشور عملیات گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی انجام داده است و آمادگی براي عملیات بیشتر علیه اشغالگران و ادامه حملات موشكي و پهپادي وجود دارد.


تهديداتي كه سخنگوي نيروهاي مسلح يمن عليه ارتش رژيم اسرائيل در بحبوبه جنگ غزه انجام داد، جدي‌ترين تهديد انجام شده عليه اشغالگران در خارج از مرزهاي فلسطين است. چنين خط و نشاني حكايت از آن دارد كه بمباران غزه بي‌جواب نخواهد ماند و پس از اين درگيري‌ها فقط به مرزهاي لبنان و غزه محدود نيست، بلكه جبهه جنگ جديدي در جنوب شبه جزيره عربستان گشوده شده كه كابوس بزرگ صهيونيست‎‌هاست.


مدت‌ها بود كه صهيونيست‌ها خطر بروز يك جنگ تركيبي با حضور همه گروه‌هاي مقاومت را احساس كرده و برخي مقامات اين رژيم نسبت به جنگ تركيبي با گروه‌هاي مقاومت هشدار داده بودند. در خرداد ماه امسال، صهيونيست‌ها مانورهای نظامی جامعی را آغاز کردند که به گفته خودشان شبیه‌‌سازی جنگ چند جبهه‌ای از جبهه‌های لبنان، سوریه، غزه و کرانه باختری بود. نكته جالب آن است كه در اين مانور جنگ تركيبي ارتش صهيونيستي هيچ‌گاه اشاره‌اي به احتمال ورود يمن در جنگ‌ ائتلافي گروه‌هاي مقاومت نشده بود و عمده تمركز صهيونيست‌ها روي ورود همزمان لبنان، فلسطين و سوريه به جنگ بود. اكنون اما ورود يمن به جنگ غزه نوعي غافلگيري براي صهيونيست‌ها به شمار مي‌رود. غافلگيري كه بارديگر نشان داد صهيونيست‌ها همواره از جايي ضربه مي‌خورند، كه تصورش را ندارند.
هيچ جاي اسرائيل امن نيست.


نيروهاي يمني از چند روز گذشته حملاتي را عليه اشغالگران انجام داده‌اند و به گفته سخنگوي نيروهاي مسلح يمن اين حملات تاكنون در سه مرحله انجام شده است. «بن حبتور»، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور یمن نيز تاكيد كرده است كه ما بخشی از محور مقاومت هستیم و با وجود فاصله جغرافیایی هیچ مانعی برای حضور در جنگ غزه نداريم. همزمان روز گذشته ارتش رژيم صهيونيستي رديابي و هدف قرار دادن پهپاد يمني در منطقه ايلات را تایید كرد. ايلات شهری بندري است که در ساحل خلیج عقبه و در جنوبي‌ترين نقطه استان جنوبی فلسطين اشغالي واقع شده‌ است. اين منطقه از نظر جغرافيايي دورترين نقطه به غزه در جنوب است و تا مرزهاي لبنان نيز فاصله زيادي دارد.


ايلات تنها منطقه‌اي است كه در جريان جنگ غزه از موشك‌ها و راكت‌هاي نيروهاي مقاومت در لبنان و غزه در امان مانده بود، اما اكنون ورود يمن به جنگ غزه باعث شده تا ايلات هم از سوي نيروهاي مقاومت يمن تهديد شود. در واقع اكنون رژيم صهيونيستي شاهد ورود يك بازيگر جديد در جنگ است. بازيگري كه از يمن، صهيونيست‌ها را تهديد مي‌كند. با ناامن شدن ايلات می‌توان گفت كه هيچ منطقه و هيچ نقطه‌اي در فلسطين اشغالي بعد از اين امن نخواهد بود. «یواف زیتون»، خبرنگار یدیعوت آحارونوت گفته است كه اسرائیل باید تصمیم بگیرد که آیا فقط دفاع کند یا حمله به یمن را آغاز کند. يك مقام امنیتی صهیونیست نيز به روزنامه معاریو اعلام كرد كه ما همچنین در حال بررسی راه‌هایی برای پاسخ به حوثی‌ها(انصارالله) پس از پرتاب موشک به سمت جنوب اسرائیل هستیم. همزمان این جنبش قدرتمند با انتشار تصاویری از پایگاه هسته‌ای «دیمونا» ذیل آن نوشت: «لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد.»(!)


تغيير راهبردها و استراتژي‌ها
شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی و باز شدن یک جبهه دیگر علیه اسرائيل موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن رد شد. صهیونیست‌ها خود بیش از همه می‌دانند که ورود یمن با قدرت موشک‌هاي بالستيك و انواع پهپادهاي هوشمند ضد راداري چه تاثیری بر میدان نبرد خواهد داشت. در واقع ورود يمن به نبرد غزه، راهبردها و استراتژی‌ها را در جنگ تغيير خواهد داد و پايان جنگ فعلي را به شيوه ديگري رقم خواهد زد. شيوه‌اي كه مطلوب مقامات تل‌آويو نيست و از اين به بعد صهيونيست‌ها ناگزير هستند كه همزمان با نبرد با حزب‌الله لبنان در مرزهاي شمالي و نبرد با حماس در غزه، بخشي از تمركز و توان خود را نيز متوجه مقابله با موشك‌هاي انصارالله يمن در بندر ايلات و خليج عقبه كنند. در اين شرايط، طبيعي است كه اسرائيل كار سختي براي نبرد با سه جبهه همزمان در مرز لبنان، نوار غزه و خليج عقبه خواهد داشت.


تاثير اقتصادي ورود يمن به جنگ
ورود ارتش يمن و نيروهاي انصارالله به جنگ عليه اشغالگران فلسطين تاثيرات اقتصادي بسيار زيادي نيز بر رژيم اسرائيل خواهد گذاشت. از آنجا كه ورود موشك‌ها و پهپادهاي يمني بندر ايلات را ناامن خواهد كرد، لذا تاثيرات اقتصادي شليك موشك‌هاي يمن به سوي صهيونيست‌ها بسيار زياد است.

 بندر عقبه و شهر ايلات به‌دليل امنيت نسبي كه تاكنون داشته است و با توجه به اين كه از ميدان جنگ غزه دور است، همچنان داراي هزاران گردشگر خارجي بوده است. بزرگ‌ترین مرکز گردشگری رژيم اسرائیل شهر و بندر ایلات است كه هر سال بیش از دو میلیون نفر از آنجا دیدن می‌کنند. برخي گزارش‌ها حاكي از صف فرار گردشگران از ايلات از عصر ديروز از زمين و هوا و درياست. فرار گردشگران از ايلات به زيان‌دهي هزاران شغل مرتبط با آن در اين منطقه منجر خواهد شد. همچنين بندر ایلات دروازه ورود كالا از شرق آفریقا و کشورهای ساحلی قاره آسیا به رژيم صهيونيستي است و ناامني اين بندر، واردات كالا در مناطق اشغالي را تحت تاثير قرار خواهد داد. 

كميابي و گران شدن كالا در بازارهاي رژيم اسرائيل يكي از تاثيرات مهم شليك‌ موشك‌هاي يمن به ايلات است. از سوي ديگر بخش زيادي از ورود و انتقال نفت به رژيم صهيونيستي از طرق بندر و لوله‌های بزرگ بندر ايلات به بندر اشدود در ساحل دریای مدیترانه صورت مي‌گيرد و اين احتمال وجود دارد كه با ناامني ايلات، واردات انرژي و نفت رژيم صهيونيستي نيز تحت تاثير منفي قرار گيرد.


مجازات سياستمدار حامي فلسطين در انگليس
«پل بریستو»، نماینده محافظه‌کار مجلس عوام انگليس از دستیاری وزیر فرهنگ اين كشور در امور پارلمانی برکنار شد، زیرا در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود «فلسطینیان دارند مجازات دسته جمعی می‌شوند.» پل بریستو همچنین خواستار آتش‌بس در غزه شده بود. بركناري اين وزير انگليسي در حالي صورت گرفته كه روز گذشته مردم خشمگین انگلیس با سر دادن شعار رهایی فلسطین از رود تا دریا (رود اردن تا دریای مدیترانه)، پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را خواستار شدند و این رژیم را یک رژیم تروریستی نامیدند. مادر يك اسیر اسرائیلی خطاب به مسئولین رژیم صهیونیستی گفته است كه به همه مسئولین اسرائیلی می‌گویم، شما به زباله‌دان تاریخ خواهید پیوست!


دولت‌هاي غربي با وجود ادعاي حقوق بشر، چشم خود را بر جنايت در غزه بسته است. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تایید كرده كه تاكنون رژيم اسرائیل بیش از ۵٠ درصد منازل مردم غزه را ویران کرده است. همچنين گفته شده 30 درصد از خانه‌هاي نوار غزه با خاك يكسان شده‌اند. دفتر اطلاع‌رسانی حماس در غزه اعلام کرده است که میزان تخریب بمباران غزه ازسوی اسرائیل، بیش از تخریب هیروشیما و ناکازاکی است. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هم اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان تاکنون به 8525 نفر رسیده است. 3542 نفر از شهدا کودک و 2187 نفر هم زن هستند.


جنگ آمريكا با غزه
گزارش‌ها ورود مستقيم آمريكا به بمباران مردم غزه را تایید مي‌كند. سایت مجله انگلیسی اکونومیست در گزارشی اذعان كرده است كه رژيم اسرائیل از کمک‌های اطلاعاتی درباره نوار غزه از سوی جنگنده‌های آمریکایی برخوردار است و این جنگنده‌ها بر فراز مناطق شرقی دریای مدیترانه گشت‌زنی می‌کنند. روز گذشته نيز صهيونيست‌ها منزل خانواده الزهار در شهر رفح را بمباران و به طور كامل تخريب كردند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نيز با دشوار توصيف كردن شرايط غزه گفته است كه درگیری‌هاي غزه خطرناک هستند و باید بدانیم که هزینه در پی خواهند داشت. ديروز همچنين گردان‌های القسام موفق شدند كه یک دستگاه ‌تانک مرکاوای ارتش رژیم اسرائیل را که در شرق محله «الزیتون» نفوذ کرده بود با موشک ضدزره از نوع یاسین ۱۰۵ منهدم كنند.


مخالفت مصر با تل‌آويو
در شرايطي كه تل‌آويو با پيشنهادهاي اغوا كننده مانند پرداخت بدهي‌هاي مصر به بانك جهاني و فشار بر رهبران اروپايي و آمريكا تلاش دارد تا مصر را براي پذيرش ساكنان غزه در صحراي سينا تحت فشار قرار دهد، اما نخست وزير مصر با اعلام مخالفت با اين پيشنهاد گفته است كه اجازه نمی‌دهیم اسرائیل حتی به دانه شنی از سینا نزدیک شود.


بمباران اردوگاه جباليا با 6 بمب يك تني
شامگاه ديروز، صهيونيست‌ها اردوگاه جباليا در شمال غزه را هدف شديدترين موشك‌ها و بمباران‌ها قرار دادند. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد كه رژیم صهیونیستی یک محله مسکونی کامل را در اردوگاه جبالیا با 6 بمب آمریکایی که هر کدام یک تن وزن داشته، بمباران کرده است. كشته و زخمي شدن بيش از 500 نفر در اين بمباران تایید شد و همزمان اعلام شد كه حمله به بیمارستان اندونزی‌ها در غزه 400 شهید و زخمی برجاي گذاشته است.


صندوق کودکان ملل متحد هم با هشدار درباره افزایش روزانه تعداد شهدای کودک در غزه گفت این منطقه به گورستان کودکان تبدیل شده است. همزمان سران قبایل سینا هم با اعلام آمادگی برای تامین امنیت کاروان‌های اعزامی به غزه، اعلام کردند که اگر تا پنجشنبه مسئله‌ ورود کاروان به غزه حل نشود، مسلحانه به سمت مرز رفح حرکت خواهند کرد. 


منبع؛ کیهان

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار