ولایت در اسارت جهل مدعیان

برخی می بایست متوجه باشند که خُسرانِ سیاهی لشکر شدن برای یک تفکر شبهه ناک کمتر از اصل جریان انحرافی و فعل شخص منحرف نیست.

به گزارش راه شلمچه، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نویسندگان جوان شیعه در یادداشتی کوتاه بمناسبت ایام شهادت و مظلومیت امیرالمؤمنین علیه السلام به غربت بی نهایت علی علیه السلام در کلام خواص پرداخت و این مهم را اسارتی بزرگ برای ولایت تلقی نمود که در غل و زنجیر جهل مدعیان روشنگری گرفتار است.

متن این یادداشت بدین شرح می باشد :
‏از تلخی های عصر غیبت امام زمان ارواحنافداه ، تکرار حصر و اسارت عترت در غل و زنجیرِ جهلِ مدعیانِ روشنگری است که اوج غربت دین و دور شدن از اعتقادات اصیل شیعی را فریاد می زند.


کمرنگ جلوه دادن فضائل اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، خصوصاً مناقب بی بدیل حضرت صدیق اکبر و فاروق اعظم امیرالمؤمنین علی ارواحنافداه که بیانش، مس وجود را کیمیا و قلب هر انسان آزاده ای را بسمت حقیقت نورانیت سوق می دهد و با نور معارفش همگان را به صراط مستقیم الهی یعنی ولایت علوی متصل می سازد، هیچ توجیه علمی نداشته و خسارتش قابل جبران نیست.


اسلام زمانی از مسیر اصلی خود دور شد که در مهلکه ی نطق پوشالی برخی خواص به اصطلاح متحجر ستیز و روشنگر نما قرار گرفت. افکار مریضی که برای اثبات عقاید بی ریشه ی خود سر از اصل الاصولی بنام ولایت جدا نموده و حتی حاضرند شب فضیلت ها، شب مباهات خدا که از آن به لیلة المبیت یاد می شود را تحقیر کنند و آنرا امری عادی جلوه دهند.
 از طرفی نیز برخی می بایست متوجه باشند که خُسرانِ سیاهی لشکر شدن برای یک تفکر شبهه ناک کمتر از اصل جریان انحرافی و فعل شخص منحرف نیست.


همانگونه که با اقرار زبانی می توان در حصار اسلام قرار گرفت، با بیان و تأیید کلمات بی ریشه ی حرّافان تخیل مآب نیز ممکن است از حقیقت دین خارج شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
2