پاسخ صریح امیری سوادکوهی به سخنان یک امام جمعه

حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه در یادداشتی به سخنان یکی از ائمه جمعه شیراز واکنش نشان داد و جامعه را به هشیاری هرچه بیشتر در مسائل اعتقادی دعوت کرد.

به گزارش راه شلمچه، در پی سخنان شبهه برانگیز و خلاف واقع یکی از ائمه ی جمعه ی شیراز درباره ی مقوله ی مهم حجت الله علی الخلق که در روایات شیعه در عصر ما تنها به امام زمان علیه السلام تعلق می گیرد، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه در یادداشتی کوتاه به کلمات انحرافی وی واکنش نشان داد و جامعه را به هشیاری هرچه بیشتر در مسائل اعتقادی دعوت کرد.

متن یادداشت وی بدین شرح می باشد:
بریده باد زبانی که بخاطر مصالح پوشالی ، شأن تنها حجت خدا بر روی زمین یعنی امام زمان ارواحنافداه را تنزل می دهد.
امیدوارم نقل قولی که در فضای مجازی از یک امام جمعه در شیراز منعکس شده هر چه زودتر تکذیب شود و گرنه غلط فاحش و انحراف بزرگی در اعتقادات رقم خورده که به هیچ عنوان قابل توجیه و پذیرش نیست.
حضرت امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: «نَحْنُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَی الْخَلْقِ [خَلْقِهِ] وَ [جَدَّتُنَا] فَاطِمَةُ حُجَّةٌ عَلَيْنَا»؛ ما حجّت خدا بر خلق هستیم و جدۀ ما فاطمه(علیهاالسلام) حجّت بر ماست. [عوالم العلوم (مستدرک سيدة النساء إلى الإمام الجواد)، ج‏۱۱، ص۷.]
 و ما در عصر حاضر حجتی بعنوان [حجت الله علی الخلق] جز امام زمان ارواحنافداه در روی کره ی زمین نداریم که تمام علما و فقهای شیعه بر آن معتقد و پای بند هستند.آن توقیع صادر شده را نیز می بایست با دقت بخوانیم که امام زمان ارواحنافداه فرمودند : «اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ...». امّا در رویدادهای زمانه، به راویان حدیث ما رجوع کنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم.
وی در ادامه با درج بیاناتی از رهبر انقلاب درباره ی حجت خدا در روز زمین تصریح کرد، سخنان رهبری در این باره را مطالعه نمایید تا متوجه ی تندروهای روزگار شویم که چگونه به نام دفاع حرمت می درند.

*فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ی حجت بودن امام زمان ارواحنافداه بر بشریت

حجت خدا در بین مردم زنده است؛ موجود است؛ با مردم زندگى میکند؛ مردم را مى‌بیند؛ با آنهاست؛ دردهاى آنها، آلام آنها را حس میکند. انسانها هم، آنهائى که سعادتمند باشند، ظرفیت داشته باشند، در مواقعى به طور ناشناس او را زیارت میکنند. او وجود دارد؛ یک انسان واقعى، مشخص، با نام معین، با پدر و مادر مشخص و در میان مردم است و با آنها زندگى میکند. این، خصوصیت عقیده‌ى ما شیعیان است. وجود مقدس امام زمان، مصداق وعده‌ى الهى است. همین‌قدر مى‌دانیم که این بازمانده‌ى خاندان وحى و رسالت، علم سرافراز خدا در زمین است. «السلام علیک ایها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غیر مکذوب»....

سخنرانی رهبر انقلاب در نیمه شعبان _١٣۶٩/١٢/١١

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار