پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در پانزدهم فروردین

مروری بر پرونده جنجالی محمدهادی رضوی/ اعتراف جدید ترامپ در مورد تحریم ارسال تجهیزات پزشکی به ایران/ پیشنهادهای سفیر چین در ایران برای آخر هفته/ هشدار قانون‌گذاران آمریکایی به ترامپ درباره هر گونه اقدام نظامی علیه ایران و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

مروری بر پرونده جنجالی محمدهادی رضوی

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، مرور پرونده «محمدهادی رضوی» از متهمان پرونده بانک سرمایه که به حبس و رد مال و شلاق و ... محکوم شد، در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

رسیدگی به این پرونده از جمله اقدامات دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد در سال ۱۳۹۸ بود که از دی ماه سال ۹۷ آغاز شده بود.

اعتراف جدید ترامپ در مورد تحریم ارسال تجهیزات پزشکی به ایران

دومین خبر پازدید امروز اعترافات دونالد ترامپ در مورد تحریم ارسال تجهیزات پزشکی به ایران بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تایید وجود محدودیت در ارسال تجهیزات پزشکی به ایران به دلیل تحریم های اقتصادی گفت: جمهوری اسلامی درخواستی برای کاهش تحریم‌ها نداشته تا اجازه داده شود تجهیزات پزشکی به این کشور برود.

این در حالیست که ترامپ و مقامات آمریکا پیش از این مدعی بودند که تحریم‌های غیرقانونی این کشور هیچ مانعی برای ارسال تجهیزات پزشکی به ایران ایجاد نکرده است.

پیشنهادهای سفیر چین در ایران برای آخر هفته

توصیه سفیر چین در ایران برای آخر هفته نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

چانگ هوا در صفحه توییترش نوشت: این آخر هفته ، ماندن در خانه و خواندن بهترین انتخاب است. فرهنگ ایرانی را بیاموزید.

دستورات رئیس‌جمهور در مدیریت بیماری کرونا و کمک به کسب و کارهای آسیب دیده

خبر بعدی، تماس تلفنی رئیس‌جمهور با هفت عضو کابینه و رئیس کل بانک مرکزی و اعلام دستوراتی درباره موضوعات مختلف و به ویژه مبارزه و مدیریت بیماری کرونا و ارزیابی دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  دستور داد به سرعت از روند اجرا و میزان تاثیر و موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی، ارزیابی های دقیقی تهیه کنند تا در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا برای هرگونه تصمیم گیری درباره روند مدیریت و پیشبرد مبارزه با کرونا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

دیگر اخبار و توصیه ها در زمینه شیوع ویروس کرونا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

 بزرگترین امر به معروف ماندن مردم در خانه است/ جوانان به کمک سالمندان بیایند

 قرنطینه به نفع مردم و حاکمیت است

کشور ما بیش از گذشته به همبستگی ملی نیاز دارد

دولت به کسب و کارهای خرد کمک کند

تماس‌های مسئولان و علمای کشور با رییس مجلس در پی ابتلای وی به کرونا

 با تلاش جمعی بر ویروس کرونا غلبه می‌کنیم

آرزوی بهبودی همتایان روسی و سوری لاریجانی برای وی

"سایه کرونا در زندان ها" پربازدیدهای حقوقی در هفته ای که گذشت

***

هشدار قانون‌گذاران آمریکایی به ترامپ درباره هر گونه اقدام نظامی علیه ایران

هشدار سناتورهای ارشد حزب دموکرات آمریکا به رئیس‌جمهور این کشور درباره هر گونه اقدام نظامی علیه ایران هم از دیگر خبرهای پربازدید بود.

گروه هشت نفره‌ای از سناتورهای دموکرات آمریکایی که توضیحات رده بالایی را درباره اطلاعات نظامی دریافت می‌کنند، در تاریخ ۲۷ مارس سال جاری در نامه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند پیش از دستور حمله‌ به ایران یا هر گونه اقدام دیگری که ممکن است منجر به جنگ شود، با کنگره مشورت کند. این قانون‌گذاران اخبار رسانه‌ها را در نظر داشتند که نشان می‌داد دولت آمریکا برای اقدامی نظامی آماده می‌شود.

جو بایدن کاهش تحریم‌های ایران را خواستار شد

جو بایدن هم با انتشار بیانیه ای با برشمردن برخی اقدامات پیشنهادی، خواستار کاهش تحریم‌های دولت این کشور بر ایران در موقعیت مبارزه با ویروس کرونای جدید شد.

سناتور ارشد آمریکایی افزود: در بحبوحه این بیماری همه‌گیر مرگ‌بار که هیچ مرزی نمی‌شناسد، آمریکا باید اقداماتی انجام دهد تا حتی با وجود در اولویت قرار دادن سلامت ملت آمریکا، هر کمکی که می‌تواند به کشورهایی که بیشترین آسیب را از این ویروس دیده‌اند، از جمله ایران ارائه دهد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

معنای نظارت مجلس مچ‌گیری از دولت نیست/ اگر به بخش خصوصی میدان دهیم مشکلات زیادی حل می‌شود

گفت و گوی ایسنا با یک منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درباره مهمترین اولویت‌های مجلس یازدهم نیز از دیگر خبرهای پربازدید امروز بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی تاکید کرد: معنای نظارت مجلس مچ‌گیری یا چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست، بلکه ما نیازمند نظارت بر کار دولت هستیم تا مدیران شایسته بر مناصب حضور داشته باشند و ناکارآمدها و ناشایسته‌ها از آن دور شوند.

وی ضمن تحلیل شرایط اقتصادی کشور گفت: اگر به بخش خصوصی میدان دهیم از آنجا که دارای تخصص، تجربه و کارکشتگی لازم هستند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. حتی معتقدیم برخی از آنان از بسیاری مسئولان تخصص، تعهد و تجربه بیشتری دارند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار