پروژه‌هایی مربوط به دهه فجر گنبدکاووس

۱۶۰۰ پروژه عمرانی واقتصادی دهه فجر شهرستان گنبدکاووس افتتاح و آغاز عملیات اجرایی می‌شود.

 به گزارش راه شلمچه از کنبدکاووس، مهدی دهرویه امروز در نشست با اصحاب رسانه و احزاب سیاسی پیشاپیش باتبریک دهه فجر اظهار داشت: کل پروژه های قابل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی در گنبدکاووس ۱۶۰۰ پروژه با اشتغالزایی۲۵۶۰ نفر است که ۱۳۲۴پروژه اقتصادی و ۲۷۶پروژه عمرانی است. 

وی با بیان اینکه پروژه های دهه فجر امسال ۴۱درصد رشد داشته است مهمترین طرحهای عمرانی را مرکز MRI شهیدمطهری با ۵۰میلیارد تومان ، پست ۲۳۰کیلوولت فجر با ۴۳میلیارد تومان، هنرستان ۱۲کلاسه با۳۰میلیارد تومان، پست ۶۳کیلوولت فجر گنبد با ۲۶میلیارد تومان ، روکش آسفالت خط نو گدم آباد با ۱۶میلیارد تومان و پروژه سیم به کابل شهری با ۱۱ ونیم میلیارد تومان ، خط بک واگن تخلیه لجستیک مرزی با ۱۰میلیارد تومان و دیوار حریم اینچه برون با ۲۰ میلیاردتومان عنوان کرد. 

دهرویه مهمترین پروژه های قابل افتتاح و عملیات اجرایی اقتصادی شهرستان را استخر سر پوشیده خیابان شکوفه با ۳۰میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی میدان دام با ۶۸۴ میلیارد تومان، گلخانه هیدروپونیک با ۱۰ میلیارد تومان، پرورش ۵۰۰راسی دام و خانه مسافر و تولیدی خوراک آبزیان عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه بسیاری از مگاپروژه های استان شامل منطقه آزاد اینچه برون ، پتروشیمی، لایروبی خلیج گرگان و سد نرماب و همچنین راه آهن که ردیف بودجه مطالعاتی دریافت کرده با پیگیری استاندار گلستان و مجموعه مدیریتی در حال آغاز است از اجرای قسمتی از جاده نفت از محل دیون ، ساماندهی ترافیکی فلکه بسیج با باز کردن تقاطع تقی آباد و هدایت مسافرکش ها به نقطه دورتر و نصب دوربین خبر داد و افزود: تخریب آب بندان ها از مواردی است که ائمه جمعه و مسوولان بر آن اهتمام دارند. 

وی افزود: با توجه به خشکسالیهای اخیر و برای پیشگیری از تنش های اجتماعی اخیر و درخواست مردم در روستاهای توحید، ابوذر و سلمان فارسی و بی بی شیروان تخریب آب بندانهای غیرمجاز که در کاهش تولید گندم شهرستان تاثیرگذار بود در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفت. 

وی یکی از مطالبات جدی مردم گنبدکاووس را راه اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی عنوان کرد که این بیمارستان نه تنها به مردم گنبدکاووس بلکه به شرق گلستان خدمات خواهد داد و برای راه اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ، مشکلی در تامین زمین وجود ندارد و ما منتظر تایید نهایی زمین موردنظر در کشور هستیم. 

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: مشکل این زمین، یکپارچه بودن سند آن بوده و اینکه این زمین ثبت ملی شده و در فهرست میراث فرهنگی قرار گرفته است در دولت سیزدهم زمین این بیمارستان به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت و در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این بیمارستان مصوب شد که تا پایان سال آینده قابل تمدید است. 

دهرویه افزود: با پیگیری استاندار طی توافق با بنیاد مستضعفان و وزارت میراث فرهنگی مشکل این زمین بیمارستان۴۰۰تختخوابی ۹۰ درصد حل شده است .

وی با بیان اینکه گنبدکاووس مشکلی در تامین زمین بیمارستان نداشته و اگر مشکل این زمین که ثبت اولیه در سامانه دانشگاه علوم پزشکی شده برطرف نشود در کوتاهترین زمان زمین دیگری معرفی می شود. تاکنون بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی شناسایی شده و سند حدود ۸۰ هکتار آن صادر شده است. 

وی درباره وضعیت والیبال شهرستان گنبدکاووس گفت وضعیت والیبال شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و همان زمان اعلام شد که مسیر مجموعه والیبال شهرستان اشتباه بوده و بزرگان والیبال نیز بر این سخن صحه گذاشتند. ناراحت وضع کنونی والیبال هستیم و امید داریم با تغییر مدیریتی ، مجموعه والیبال به شرایط مطلوبی برسد و سال آینده شاهد موفقیت های خوبی برای این رشته ورزشی باشیم. 

وی گفت: مراسم متمرکز پروژه های دهه فجر روز یکشنبه با حضور استاندار گلستان در گنبدکاووس برگزار خواهد شد. محمد رضا میرنیا معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شهرستان گنبدکاووس از رتبه نخست پروژه های اقتصادی شهرستان گنبدکاووس در کل استان خبرداد.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار