چرا ظریف حامل پیام رهبرانقلاب به پوتین نبودند و مضمون پیام چه بود؟

حمید رسایی در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی مسجد نارمک تهران گفت: یادمان نرود ما گوهری داریم که به سلطه دنیا نه می‌گوییم وقتی می‌خواهند این گوهر را از ما بگیرند کسانی را کلید دار می‌کنند که در اختیارشان باشند.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام حمید رسایی به مناسبت ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مسجد کمیل نارمک تهران گفت: یکی از شعارهایی که اول انقلاب داده می‌شد استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود که 42 سال است پای این شعار ایستادیم منظور از این شعار این بود که مردم خودشان تصمیم بگیرند و بخشی از هزینه هایی که داریم می‌دهیم برای استقلال بود.

وی با بیان اینکه فقط به عنوان فهرست‌وار به گوشه‌ای از دستاوردهای مهم پس از انقلاب را در این زمان کمی که در اختیار دارم، گفت: قبل از انقلاب از همه جهت وابسته بودیم حتی پزشکانی که در مراکز درمانی بودند هندی و بنگلادشی بودند و پزشک نداشتیم اما پس از انقلاب اولین داروی گیاهی برای درمان روماتیسم را بدست آوردیم. مقام چهارم در تولید تولید داروهای بیوتکنولوژیک را در منطقه بدست آوردیم. دومین کشور در درمان بیماری تالاسمی با پیوند مغز استخوان هستیم. دومین کشور ساخت دریچه قلب هستیم. هشتیمن کشور در زمینه هسته‌ای هستیم که از سال 82 محوری‌ترین دعوا سر این است.

رسایی وقتی ورود به مسئله هسته‌ای شد توجه حضار به وی متمرکز شد که منتظر اطلاعات جدیدی هستند تا وی برای آنها بیان کند که در این باره با آوردن نام هاشمی رفسنجانی و زیباکلام، ادامه داد: یک عده می‌گویند دانش هسته‌ای برای ما چیز بیخودی است که برای چی باید برایش هزینه می‌دهیم و عناصری چون زیباکلام و تاج‌زاده این حرف‌ها را می‌زدند و یک زمانی هم مثل هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی در سال 82 معتقد بودند هسته‌ای لزومی ندارد و این هزینه‌ای که برای آن می‌دهیم هزینه اضافی است و تا سال 92 ادامه داده بودند و شعار انتخاباتی روحانی این شد که هم کارخانه بچرخد و هم سانترفیوژ، چرا؟ چون فهمید مردم هسته‌ای را می‌خواهند و اگر دوباره می‌آمد شعار می‌داد مخالف هسته‌ای هستم مردم به وی رأی نمی‌دادند. زرنگ بود شعارش را طوری القا کرد که مردم اگر به اینها رأی بدهید اینها می‌گویند فقط سانترفیوژ بچرخد ولی اگر به من رأی بدهید من می‌گویم هم سانترفیوژ بچرخد و هم چرخ کارخانه. منظورم این است که ما هشتیمن کشور جهان در مسئله هسته‌ای هستیم. 

حمید رسایی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب را صنعت موشکی اعلام کرد و گفت: ما در زمینه موشکی دست برتر داریم و یکی از عواملی که اجازه نمی‌دهد به نظام جمهوری اسلامی و به خاک و ملت ما تجاوزی صورت گیرد همین مسئله توانمندی موشکی جمهوری اسلامی است. سومین کشور ساخت نیروگاه‌های خورشیدی به شمار می‌آئیم و دومین کشور راهدارگریز پهپاد هستیم و خیلی موارد دیگر که پس از انقلاب بدست آوردیم.

 وی اشاره‌ای به چهار روزنامه‌ قبل از انقلاب کرد و گفت: این تعداد روزنامه هم در دست وزارت فرهنگ آن موقع بود و آن طوری که می‌خواستند می‌نوشتند  و پس از انقلاب و در حال حاضر 56 روزنامه داریم و به جرأت می‌گویم بعضی از آنها اصلا با ما نیستند یعنی آنقدر آزادند که علیه ما می‌نویسند. نمونه‌اش برجام که دیدید  که تیتر زده بودند امضای کری تضمین است و روزنامه داخلی ما حرف آنها را می‌زد وقتی به مدیر مسئول روزنامه شرق گفتند چرا این تیتر را زدید گفت مجبور بودیم در آن زمان برجام را بزک کنیم تا دولت بتواند کارش را به جلو ببرد. 

رسایی گفت: تعداد دستاوردهای نظام پس از انقلاب آنقدر زیاد است که ساعت‌ها باید به آن پرداخته شود اما کاری می‌کنند حواس ما را به زخم و زگیل‌ها می‌برند و این زخم و زگیل را کی درست کرده؟ بخشی از آنها را آدم‌های نفوذی که در موقعیت‌های مختلف با جنگ رسانه‌ای که دارند و به ویژه همین‌هایی(گوشی همراه خود را بالا می‌گیرد) که دست من و شما قرار دارد و سلاح اول دنیا همین است. تلاش می‌کنند دستاوردها را نبینیم و سختی‌ها را ببینیم.

مدیر مسئول هفته نامه 9دی افزود: همه این دستاوردها را داریم اما برند ما اینها نیستند و تفاوت ما با دنیا این است که جهان سلطه نه گفتیم و این امتیاز ماست که ویژگی منحفر بفرد ما در جهان است. مشکل آمریکا با ما مسئله هسته‌ای نیست و آنها می‌دانند ما سلاح هسته‌ای نداریم اما می‌گویند اجازه دهید تا دوربین کار بگذاریم تا شما سلاح اتمی درست نکنید و آنها می‌دانند پاکستان ذرات‌خانه هسته ای دارد و آزمایش هم کرد اما نه تحریمش کردند و نه تهدید. اما سلاح اتمی ما چیز دیگری است که 42 سال است که به نظام سلطه نه گفتیم.

وی با بیان اینکه دشمنان ما در داخل آدم  و جاسوس دارند، گفت: دشمنان در داخل کشور دو تابعیتی دارند نه در رده‌های پایین بلکه در رده‌های بالا. طرف قبله آمالش غرب است اصلا وقتی نخست وزیر انگلیس را می‌بیند مثل یک بچه کوچولو وقتی به آبنبات می‌رسد چطوری ذوق زده می‌شود و می‌خندد! وقتی به رئیس‌جمهور فرانسه می‌رسد هم دست‌وپایش را گم می‌کند. به غیر از اینها رسانه‌ه را هم دارند و با همه اینکه قدرت‌های دنیا را دارند اما نتوانستند بر این کشور چیره شوند و این یعنی ما قدرت برتر دنیا هستیم.

نماینده دوره‌های هشتم و نهم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حرف اصلی من این است که یادمان نرود ما گوهری داریم که به سلطه دنیا نه می‌گوییم وقتی می‌خواهند این گوهر را از ما بگیرند کسانی را کلید دار می‌کنند که در اختیارشان باشند. قبلا کودتا می‌کردند و پدر را در جزیره موریس تبعید می کردند و پسر را می‌دیدند سواری خوبی می‌دهد کلیددارش می کردند و مثل همین نظامی در عربستان و بحرین دارند. اما الان سعی می‌کنند ذائقه مردم را تغییر دهند و سعی می‌کنند از راه صندوق آرا این کار انجام دهند. قبل از آن هم کاری می‌کنند آنهایی که کار نظارتی دارند اشتباه کنند و با چه روشی؟ با جنگ روانی، با فشار تبلیغاتی، باید همه تأیید شوند، همه سلیقه‌ها باشند. و یک جاهایی هم متأسفانه شورای محترم نگهبان در این بازی می‌افتد.

رسایی اشاره‌ای به انتخاب حسن روحانی کرد و گفت: الان اگر به مردم می‌گوییم چرا به حسن روحانی غرب‌زده رأی دادید می‌گویند قبل از ما شورای نگهبان او را تأیید کرد و شورای نگهبان هم می‌گوید این آدم موضع‌اش این نبوده وقتی به قدرت رسیده یک جور دیگری شده و بعضی از اسناد و مدارک بعدا به دست ما می‌رسد و اینکه ما دوازده نفریم یعنی 6 نفر حقوقدان و 6 نفر هم فقیه و این دوازده نفر تصمیم می‌گیرند.

حمید رسایی اظهار داشت: به نظرم شورای نگهبان نباید کسانی را که صلاحیت ندارند تأیید نکند. در دوره گذشته همین آقای جهانگیری را همه می‌دانستند و خودش هم می‌گفت بازی هستم اما چرا شورای محترم نگهبان تأییدش کرد؟ رقابت انتخاباتی باید بین خانواده نظام باشد من نمی‌گویم فقط بین اصولگرایی باشد اصلا قبول ندارم موضوعی را به نام اصولگرایی و این بازی بهم خورد. اصلاح طلب یا اصولگرا و یا هرکسی که اصول قانون اساسی و اصل ولایت فقیه را قبول داشته باشد شرایط دیگر را هم دارد مانند مدرک تحصیلی و ...

وی با اشاره به مدرک دکترای روحانی گفت: پایان نامه دکترای آقای حسن روحانی سرقت علمی است که بنده این موضوع را پیگیری کردم و ایشان هم از من شکایت کرده بودند و دادگاه ویژه روحانیت پس از سه ساعت به من رأی دادند و گفتند حرفهای من منطقی است.  سوالم این است که چرا دستگاه اطلاعاتی این آقا را تأیید کرد که چطور 17 سال در انگیس رفت و آمد بوده‌است.

رسایی با تأکید بر این که چرا دولتی انتخاب شد که نگاهش به غرب است، گفت: وقتی بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شد گل از گل این آقایان شکفت و همه دیدید آقای روحانی چطور ذوق زده شد و گفت آن ترامپ دیوانه آمده یک چیزی را خط خطی کرده و برجام را پاره کرد و حالا کاری نداره این آقا که آمده بیاید دو تا خط بزند و همه چی بر می‌گردد سرجای خودش! وقتی با این ادبیات صحبت کنید معلوم است که آن آقا بعد از اینکه رئیس‌جمهور شد اصلا در باره ایران صحبت نمی‌کند. وقتی می‌بیند تو معتادی به برجام، دیگر حرفی از آن نمی‌زند. بعد رهبری می‌گوید همه تحریم‌ها باید برداشته شود و سپس در باره برجام حرف بزنیم.

حمید رسایی دوباره به عقب برگشت و اشاره‌ای به زمان خروج ترامپ از برجام کرد و گفت: هیچوقت یادم نمی‌رود وقتی ترامپ برجام را پاره کرد حدو نیم ساعت بعد روحانی گفت مزاحم برجام رفت ما با سه کشور اروپایی ادامه می‌دهیم و از آنطرف چین و روسیه گفتند پس ما چکاره‌ایم و بعد هم ظریف می‌خواست با سه کشور اروپایی در این باره مذاکره کند ابتدا به روسیه رفت و بعد به چین و سپس با سه کشور اروپایی صحبت کرد. 

حجت‌الاسلام رسایی به سفر قالیباف به روسیه پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب وقتی می‌بیند دولت روحانی بایدن بایدن می‌کند یک پیام تنظیم می‌کند و این پیام را به دولیل به آقای ظریف نمی‌دهد. اولا پایان دولت است و دوما طرف مقابل می‌گوید اینکه حامل پیام است قبله آمالش که آمریکاست و برای همین معلوم است که رهبر انقلاب پیام را به کسی می‌دهد که رئیس قوه است و در این چند روز بازی شروع شده بود و عده‌ای می‌گفتند پوتین به قالیباف راه نداده و از این طرف هم عده‌ای دیگر گفته بودند وقتی آقا پیام را به قالیباف داده یعنی باید بفهمید که در سال 1400 چه خبر است. خیلی واضح خدمت شما عرض می‌کنم که هیچ ربطی ندارد. کما اینکه بزودی از سوی مقام معظم رهبری پیامی را برای چین هم ارسال خواهند کرد. قاعدتا آن پیام را در همین رده خواهد داد یعنی رئیس قوه و مضمون پیام این است که ما منافع مشترک داریم مانند مسئله سوریه اینها هیچ ربطی در آمریکا ندارد که چه کسی رئیس‌جمهور شود و سیاست کلی کشور ما را طبق قانون اساسی، رهبری دارد تعین می‌کند و من سیدعلی به شما می‌گویم که بدانید تغییر ریاست جمهوری آمریکا تغییر در سیاست کلی کشور ما ندارد.

رسایی با انتقاد از رفتار ذوق زدگی اطرافیان قالیباف اظهار داشت: اما متأسفانه برخی از اطرافیان آقای قالیباف با این پیام سیاسی برخورد کردند که تا حالا سابقه نداشته مقام معظم رهبری پیام را به آقای قالیباف بدهند کما اینکه قبل از قالیباف جلیلی و ولایتی هم پیام آقا را به روسیه بردند اما اینبار پیام را به رئیس قوه مقننه دادند. و در این دعوای سیاسی پیام رهبر انقلاب شهید شد و از آنطرف هم گفتند دیدید پوتین وقت نداد و دیدید پشمی توی کلاه‌تان نیست و ..؟!

وی با حمله به وزیر ارتباطات دولت روحانی در باره اظهارات نسنجیده وی گفت: حالا تو این دعواها وزیر جوان دولت هم چیزی گفته یعنی ما هم هستیم و گفت درس امام این بود که همان گونه به کاخ سفید اعتمادی نیست امید بستن به کاخ کرملین هم راهبرد درستی نیست امام به ما یاد دادند به مردم به ویژه به کوخ نشینان تکیه کنیم.

وقتی وزیر جوان ارتباطات دولت یک روز بعد از پیام مقام معظم رهبری این حرف را می‌زند این حرف مال خودش نیست و در جوابش گفتم ایکاش از امام درست درس می‌گرفتیم. آقای آذری جهرمی طبیعی است که سن شما اقتضا نکند خبر داشته باشید ولی امام این را گفتند: خط این بود که اصلاً امریکا منسی بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا امریکا منسی(فراموش) بشود. یعنی این شوروی شوروی گفتن ها برای این بود که آمریکا فراموش شود. شما به آمریکا دخیل بستید و معلوم است که جمهوری اسلامی صنمی با کرملین ندارد که برود یوق اینها. روابطی که داریم بر اساس منافع مشترک است. البته این تقصیر بزرگترهاست که این حرف را توی دهان شما گذاشتند. آخرش آمده با مردم شوخی کند که امام با کوخ نشینان تکیه می‌کرد. شما دولت کوخ نشینان هستید یا دولت میلیاردی و دولت شما شکم سیرهاست.

اگر خوشت اومد لایک کن
33
آخرین اخبار