پیروزی با ارزش استقلال در دیداری مشکوک و جنجالی و هدیه لک و منصوریان به استقلال

بازی استقلال و گل‌گهر یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های این فصل فوتبال ایران بود که با قضاوت پیام حیدری سپری شد و این داور با اعلام سه پنالتی، خود را به‌عنوان تاثیرگذارترین چهره این بازی مطرح کرد؛ دو پنالتی به سود استقلال که با ضربه یامگا تبدیل به گل شد و یک پنالتی به سود گل گهر که صادقی نتوانست آن را تبدیل به گل کند.

به گزارش راه شلمچه، در مهم‌ترین دیدار این هفته و از ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های استقلال و گل گهر به مصاف هم رفتند که این مسابقه حساس با نتیجه ۲ بر ۱ به سود استقلال تمام شد. در این بازی که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، کوین یامگا (۵+۴۵ و ۸۹- پنالتی) برای استقلال و مرتضی تبریزی (۵۴) برای گل گهر گلزنی کردند.استقلال با این برد ۵۱ امتیازی شد تا همچنان بدون باخت در صدر جدول لیگ برتر باشد. گل گهر هم با ۳۲ امتیاز در رده پنجم باقی ماند.


برتری جنجالی استقلال در نیمه نخست و هدر رفتن پنالتی گل گهر
در نیمه نخست و در دقیقه ۱۹ اشتباه محمدرضا خانزاده مدافع تراکتور باعث لو رفتن توپ و ایجاد موقعیت برای استقلال شد اما در نهایت رودی ژستد نتوانست این فرصت را به گل تبدیل کند و ضربه او توسط مدافعان حریف دفع شد. بهترین موقعیت برای گل گهر در دقیقه ۴۲ به دست آمد؛ زمانی که بیژن حیدری داور بازی به دلیل برخورد توپ به دست محمد دانشگر، یک پنالتی به سود گل گهر اعلام کرد. سعید صادقی بهترین گلزن گل گهر این پنالتی را به دیرک دروازه زد.
بعد از این پنالتی، فرهاد مجیدی با خانزاده بازیکن گل گهر درگیر شد و با دخالت دیگر بازیکنان و اعضای دو تیم، بازی به جنجال کشیده شد. در حالی که انتظار می‌رفت نیمه نخست با نتیجه تساوی تمام شود، اشتباه محسن فروزان دروازه بان گل گهر در دقیقه ۴۸ باعث اعلام پنالتی به سود استقلال شد. کوین یامگا در دقیقه ۵+۴۵ پشت این پنالتی ایستاد. فروزان ابتدا پنالتی را مهار کرد اما یامگا توپ برگشتی را به گل تبدیل کرد تا نیمه نخست با این گل تمام شود.

نیمه دوم و بازگشت گل گهر با گل تبریزی
در ابتدای نیمه دوم سعید مهری جای محمد دانشگر را گرفت که دچار مصدومیت شده بود تا فرهاد مجیدی یک تعویض اجباری داشته باشد. در ادامه سبحان خاقانی جای آمانوف را گرفت تا استقلال فشار حملاتش را روی دروازه گل گهر بیشتر کند. اولین موقعیت جدی استقلال در دقیقه ۴۸ با اشتباه محسن فروزان نصیب سعید مهری شد اما مهری این موقعیت خوب را از دست داد و فروزان اشتباهش را با مهار توپ جبران کرد.در ادامه، سعید صادقی با حرکت از سمت دفاع راست استقلال و پاس رو به بیرون، مرتضی تبریزی را صاحب موقعیت کرد. تبریزی پاس صادقی را به صورت سرضرب شوت کرد و موفق شد دروازه استقلال را باز کند.مجیدی در دقیقه ۷۰ برای تجدید قوای هجومی تیمش مطهری، غفوری و رمضانی را وارد زمین کرد تا دروازه گل گهر را تحت فشار قرار بدهد. قلعه نویی هم که به دنبال پیروزی برابر تیم سابق خود بود، شکاری و قاسمی نژاد را روانه میدان کرد.

جنجال پنالتی دوم استقلال
در دقیقه ۸۵ شوت بازیکنان استقلال در محوطه جریمه گل گهر به دست علیزاده خورد. حیدری داور مسابقه ابتدا این برخورد را پنالتی تشخیص نداد اما با دخالت کمک داور دوم، حیدری رای خود را تغییر داد و پنالتی به سود استقلال اعلام شد. این تصمیم باعث جنجال دوباره در کنار خط شد و اعتراض شدید امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر را در پی داشت. در نهایت کوین یامگا در دقیقه ۸۹ برای دومین بار استقلال را از روی نقطه پنالتی پیش‌انداخت تا استقلال در نهایت برنده این بازی شود.

مجیدی به رکورد قلعه نویی رسید
پیش از این مسابقه، امیر قلعه نویی که سابقه هدایت تیم سپاهان را هم دارد، با ۲۱ بازی بدون باخت در این تیم رکورددار شکست ناپذیری با یک تیم در طول یک فصل بود. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال با برد در این بازی، رکورد شکست ناپذیری خود را با این تیم به ۲۱ بازی رساند تا در مقابل تیم امیر قلعه نویی، به آمار این مربی برسد.

شهرخودرو صفر...................................................تراکتورصفر
نخستین دیدار هفته جاری رقابت‌های لیگ برتر در حالی با تساوی بدون گل به اتمام رسید که محمد عباس‌زاده در دقیقه ۱۴ پنالتی خود را به دستان یوسف بهزادی سنگربان شهر خودرو زد تا ارطغرول ساغلام در بازگشت به تراکتور و پذیرش هدایت این تیم نتواند جشن پیروزی بگیرد.

نساجی مازندران ۱.............................................. پیکان صفر
در این مسابقه که در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شد، تیم نساجی در همان نیمه نخست توسط ایوب کلانتری (۳۹) به گل رسید و این نتیجه را تا پایان بازی حفظ کرد. این برد در حالی رقم خورد که پیکان ۱۰ نفره شده بود.در دقیقه ۳۵ این بازی، فرهاد کرمانشاهی دروازه بان پیکان پشت محوطه جریمه این تیم روی کریم اسلامی مهاجم نساجی مرتکب خطا شد و داور او را از زمین اخراج کرد. همین ضربه خطا برای نساجی تبدیل به گل شد.

آلومینیوم اراک صفر.....................................هوادار تهران ۱
در دیگر بازی همزمان، آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی اراک میزبان هوادار تهران بود که این مسابقه هم با نتیجه مشابه یک بر صفر به سود هوادار تمام شد. حسین صادقی (۲۳) برای تیم رضا عنایتی گلزنی کرد و این نتیجه تا پایان بازی حفظ شد. این چهارمین شکست پیاپی آلومینیوم اراک در نیم فصل دوم محسوب می‌شود در حالیکه شاگردان خطیبی در نیم‌فصل اول تنها یک باخت در خانه صنعت نفت آبادان(هفته دوازدهم) را به ثبت رسانده بودند.آلومینیوم که هفته‌هاست رنگ برد را ندیده و در بحران به سر می‌برد، با هدایت رسول خطیبی ۲۶ ‏‬امتیازی شد. هوادار هم با ۲۵ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت.

مس رفسنجان صفر..........................نفت مسجد سلیمان صفر
تیم قعر جدولی نفت مسجد سلیمان دیروز میهمان مس رفسنجان بود که جدال دو تیم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. اتفاق ویژه این بازی اخراج میثم تیموری مدافع مس در دقیقه ۱ مسابقه بود تا این تیم ۸۹ دقیقه با یک بازیکن کمتر بازی کند!
نفت مسجد سلیمان که یکی از تیم‌های بحران زده لیگ است و در رده پانزدهم جدول قرار دارد، با این نتیجه ۱۳ امتیازی شد و مس رفسنجان هم ۳۴ امتیازی شد.

فولاد خوزستان 1..................................ذوب آهن اصفهان2
تیم فوتبال فولاد خوزستان از ساعت ۱۶ دیروز میزبان ذوب آهن اصفهان بود که این دیدار با پیروزی دو بر یک میهمان اصفهانی همراه بود.سعید باقرپسند (۳۲) و محمد امین درویشی (۸۸) برای ذوب آهن و لوسیانو پریرا (۲) برای فولاد گلزنی کردند.شاگردان مهدی تارتار که نیم فصل اول شرایط خوبی در جدول نداشتند توانستند با کسب دومین پیروزی متوالی در اهواز، ۲۵ امتیازی شده و خود را تا حد زیادی از منطقه سقوط خارج کنند.فولاد در حالی تن به شکست خانگی داد که آخرین شکست خود را در هفته شانزدهم تجربه کرده بود تا ۲۹ امتیازی مانده و در رتبه هفتم جدول قرار بگیرد.

سپاهان ۲.......................................................فجرسپاسی صفر
دیدار دو تیم سپاهان و فجرسپاسی از ساعت ۱۸ در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر صفر طلایی‌پوشان به پایان رسید تا اولین پیروزی نویدکیا پس از بازگشت رقم بخورد.در دقیقه ۴۳ گل اول سپاهانی‌ها به ثمر رسید. شهریار مغانلو روی سانتر میلاد جهانی از روی نقطه کرنر با ضربه سر توپ را وارد دروازه ایمان صادقی کرد.مغانلو دومین گل خودش و تیمش را در دقیقه ۷۴ به ثمر رساند. او روی ریباند ضربه کاشته امید نورافکن با ضربه‌ای بغل پا توپ را وارد دروازه فجری‌ها کرد.

نفت پرسپولیس را سوزاند

تیم‌های صنعت نفت آبادان و پرسپولیس از ساعت 19:30 دیشب به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با برتری دو بر صفر شاگردان علیرضا منصوریان پایان یافت.

  

با این باخت پرسپولیس پس از 18 بازی متحمل شکست شد تا با 46 امتیاز و اختلاف شش امتیازی با استقلال صدرنشین در جایگاه دوم جدول باقی بماند. البته این باخت در شرایطی رقم خورد که حامد لک با اشتباه عجیبش در دقیقه 7 و واکنش ضعیف در نیمه دوم، تاثیر زیادی در این شکست داشت.

  

همچنین صنعت نفت هم با این برد 30 امتیازی شده و تا رده هفتم بالا آمد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار