سیدمحمد حسینی:

عشق و ارادت به ولایت و انقلاب دشمنان را مایوس کرد

معاون پارلمانی رئیس جمهور در دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری یادمان ولایت در جیرفت گفت: در این برهه کسانی که در آن سوی مرز ها از بلوا و آشوب حمایت کنند بدانند مردم دل در گرو ولایت و انقلاب دارند و این عشق و ارادت تقلا و تکاپوی ظالمانه آنان را بی نتیجه می سازد.

به گزارش راه شلمچه از کرمان، در این مراسم در آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان، ائمه جمعه استان، نمایندگان جیرفت و کهنوج در مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم جیرفت و جنوب کرمان حضور داشتند، سیدمحمد حسینی با اشاره به حماسه ۹ دی و سومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی گفت: قاطبه مردم ایران، جبهه مقاومت و آزادگان جهان دلداده و شیفته سردار دلها حاج قاسم هستند که از ویژگی های بارز آن شهید ولایی بودن و داشتن  ارادت قلبی به رهبر معظم انقلاب بود و اخلاص، ایمان، استقامت، شجاعت و همت عالی، عامل اصلی محبوبیت سردار دلها بود.

حسینی افزود: وصیت نامه و سخنان سردار دلها سرشار از ابراز ارادت و علاقه قلبی به رهبر حکیم انقلاب است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به توجه شهید سلیمانی به جایگاه ولایت فقیه با نقل جملاتی از  ایشان گفت: سردار سلیمانی می‌گفت  هر وقت احساس خستگی و ناراحتی می کردم به دیدار رهبری عزیز می رفتم و ر‌وحیه و انگیزه و امیدم مضاعف می شد، در وصیت نامه‌ سردار امده است  «امروز قرارگاه حسین بن علی، جمهوری اسلامی ایران است و جمهوری اسلامی حرم است اگر این حرم بماند بقیه حرم ها هم خواهد ماند» و تاکید می کند که ولایت فقیه تنها نسخه نجات بخش است و برای نجات اسلام نباید خیمه ولایت را رها کرد.

حسینی تصریح کرد: اگر علاقه مند و عاشق سردار دلها هستیم باید به وصیت نامه و توصیه های ایشان عمل کنیم. او چهره ماندگار تاریخ معاصر است و الگوی عملی و عینی ولایتمداری است چرا که او شهید مقاومت، شهید عزت، عبودیت، جهاد اکبر و جهاد با شیطان اکبر است. 

معاون رئیس جمهور  زندگی فردی و اجتماعی، سیره و سلوک حاج قاسم را الگویی برای همگان دانست و اظهار داشت: حاج قاسم با اعتقاد و باور می‌گفت: «برادران، رزمندگان و  یادگاران جنگ یکی از شئون عاقبت  به خیری رابطه قلبی و دلی حقیقی با این حکیمی است که سکان این انقلاب را در دست دارد» و نیز می گفت: حضرت آیت الله خامنه ای از اولیاء الهی است و نزدیکترین صفات را به ائمه اطهار دارد و ما تابع تشخیص ایشان هستیم چون عاقبت بخیری در این است.

حسینی گفت: حاج قاسم مرید تمام عیار ولی امر مسلمین بود و ما هم که مرید، شیفته و شیدای  حاج قاسم هستیم او و حضرت آقا را مراد خود قرار داده ایم. حاج قاسم  قول و فعل حضرت آقا را برای خود حجت شرعی می دانست که قطعا چنین نگاه و رویکرد مخلصانه ای رضایت الهی را به دنبال دارد.

معاون رئیس جمهور در مورد مسایل روز تاکید کرد: در این برهه کسانی که در آن سوی مرز ها از بلوا و آشوب حمایت کنند بدانند مردم دل در گرو ولایت و انقلاب دارند و این عشق و ارادت تقلا و تکاپوی ظالمانه آنان را بی نتیجه می سازد.

حسینی با اشاره به مراسم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم افزود:  دیار کریمان  به خودش می بالد که چنین سرداری را پرورش داده است که نه تنها جهان اسلام بلکه حتی ملت های غیر مسلمان هم با عزت و بزرگی از او یاد می کنند و فضائل و کمالات سردار چنان است که حتی دشمن به مثابه «ومناقب شهد العدو بفضلها  والفضل ما شهد به الاعداء» با ذکر احترام و بزرگواری  از او تجلیل می کند. البته عزت به مصداق آیه «من کان العزه فلله العزه جمیعا» دست خداست و خوشا به حال مجاهدان مخلصی چون حاج قاسم که از این عزت الهی برخوردار شدند.

حسینی افزود حاج قاسم روستازاده ای بود که حُسنش به اتفاق جهان گرفت. همه مظلومان منطقه او را مایه امید و ملجاء رهایی خود می دانستند. او سردار بی بدیلی بود که افتخارش سربازی ملت و ولایت بود. مردم به مصداق «الانسان عبید الاحسان» خادمان صدیق خود را دوست دارند. 

 حسینی جیرفت را دارالولایه دانست و با قرائت غزل زیر به سخنان خود پایان داد؛

 اینجا ولایت مطلب ما بوده و هست
باید دوباره عهد و بیعت با ولی بست
اینجا تقدم یا تاخر نیست جایز
اینجا ملازم هر که گردید از خطا رست
 اینجا نماد عشق و شور و عهد باشد
اینجا زمانی رهبر عشاق بنشست
اینجا سبو را پر نموده ساقی
مایک جرعه از پیمانه اش ما را کند مست
 اینجا هوایش پر زانفاس حبیب است
فقدان آن سردار در این عرصه درد است
اینجا هنوز از حاج قاسم یاد دارد
آن کو لوای غیرت دین داشت در دست
او یک تنه یک لشکر بی ادعا بود
او با رشادت شوکت کفار بشکست
او از ولایت در وصایت حرفها داشت
شد دفترش بر اشتیاق عشق پیوست
من از زبان حاج قاسم می سرایم
این سرزمین عشقش ولایت بوده و هست

 در دوازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری یادمان ولایت و پاسداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فداکار استاندار کرمان و اعظمی نماینده جیرفت از دیگر سخنرانان مراسم بودند.

 این مراسم همچنین با شعرخوانی، موسیقی و تئاتر همراه بود و در پایان  از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره تجلیل شد. 

 شایان ذکر است که جشنواره  فرهنگی، هنری یادمان ولایت  در دوره ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینی راه اندازی شد  و هر ساله به مناسبت  تبعید رهبر معظم انقلاب در دوران ستمشاهی به جیرفت با حضور و سخنرانی شخصیت های ملی برگزار می شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در جریان این سفر همچنین با امام جمعه جیرفت و  نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی دیدار و مسایل مختلف این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار