آقای رئیسی نمی‌شود اینگونه اقتصاد را مدیریت کرد

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی: صبح تا شب شعار می‌دهید که خط قرمز ما سفره مردم است، ولی در عمل با حذف ارز ۴۲۰۰ و ۵  برابر کردن مبنای ارزش گذاری برای دریافت حقوق گمرکی، آن هم همسو با موج تورم جهانی، در حال قیچی کردن سفره مردم هستید.

به گزارش راه شلمچه، ضیافت افطاری نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد.

 در این مراسم نمایندگانی از اتحادیه های دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، جنبش عدالتخواه دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و انجمن های علمی دانشجویی به بیان مطالب صریح خود پرداختند.

صالح ترکمان عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت:

  

آقای رئیس جمهور  

سلام علیکم 

ضمن تشکر از برپایی این جلسه و نشستن پای صحبت دانشجویان، امید آن است که این دست جلسات اولا مستمر بوده و دوما مثمر ثمر واقع شود.

آقای رئیسی در این جلسه به عنوان دانشجویان عدالتخواه برخود لازم می‌بینیم نکاتی را که نسبت به آن‌ها نگرانی داریم ذیل ۳ عنوان خدمت شما مطرح کنیم؛ امید که موثر باشد.

۱- مباحث اقتصادی

 آقای رئیسی پیش از هرچیز باید مجددا بر روی این نکته تاکید کنیم که همچنان بعد از گذشت ۹ ماه از آغاز به کار دولت، خبری از یک ایده و گفتمان محوری واحد در بخش‌های مختلف دولت شما نیست.

می‌بینیم که در موضوعات مختلف هر کدام از وزرا و معاونین، ساز خودشان را می‌زنند و بعضا متناقض و متضاد در مورد یک موضوع ابراز نظر می‌کنند.

آقای رئیسی این را بدانید که پیشرفت زمانی حاصل می‌شود که ما بدانیم که از بین همه کار‌های خوب کدام کار‌ها را نباید انجام دهیم متاسفانه باید بگوییم که هنوز دولت شما متوجه این امر نشده است؛ شاید اصلی‌ترین مصداق این حرف برنامه‌ای باشد که تحت عنوان برنامه تحول دولت منتشر شد. برنامه‌ای برای اجرا نشدن و پر از حرف‌های خوب ناهمسو و بعضا متضاد. هر چند صرف تدوین چنین سندی که بتواند برخی اولویت‌های اجرایی را برای دولت روشن کند، ممدوح است. ولی باید اذعان کنیم که این سند برای تحول نیست و در بهترین حالت به سرنوشت سند تحول قوه قضائیه منجر خواهد شد که به علت عدم ریل گذاری صحیح، با عوض شدن افراد  به فراموشی سپرده شد. 

آقای رئیسی متاسفانه باید بگوییم که دولت شما تا اینجای کار نشان داده است که تکلیفش با خودش روشن نیست. صبح تا شب شعار می‌دهید که خط قرمز ما سفره مردم است، ولی در عمل با حذف ارز ۴۲۰۰ و ۵  برابر کردن مبنای ارزش گذاری برای دریافت حقوق گمرکی، آن هم همسو با موج تورم جهانی، در حال قیچی کردن سفره مردم هستید. آقای رئیسی نمی‌شود اینگونه اقتصاد را مدیریت کرد. 

حاج آقای رئیسی بی تفاوت نبودن شما نسبت به درد مردم و دغدغه قلبی شما برای وضعیت آنها، توام با مردم‌داری‌تان چیزی است که ما را دلگرم کرده، ولی آقای رئیسی این را بدانید اعتماد ذره ذره بدست می‌آید، ولی به یکباره از دست می‌رود و شما هم خوب میدانید تا زمانی که مردم نتوانند به دولت اعتماد کنند حاضر نخواهند بود که سرمایه‌های خود را برای تولید و اشتغال از زیر بالشت در بیاورند.

  

اتفاقاتی از قبیل اینکه قبل از عید آقای مخبر بگوید ارز ۴۲۰۰ دارو حذف نمی‌شود بعد مقامات وزارت بهداشت بگویند حذف می شود و بعد خبر بیاید که بانک مرکزی ارز ترجیحی را تخصیص داده است، باعث میشود که دیگر کسی برای حرف دولت تره هم خرد نکند. یا اینکه صحبت از ساخت ۴ میلیون مسکن شود، ولی در عمل بغیر از پاره‌ای گزارشات چیزی نبینیم، یا اینکه وزیر صمت وعده حذف قرعه کشی، تثبیت قیمت و افزایش تولید خودرو را بدهد و بعد ببینیم که خبری نیست. همه این‌ها مصادیقی از وعده و وعید‌هایی از دولت هستند که نه تنها دردی را دوا نکرده اند، بلکه مستمر اعتبار دولت را خدشه دار میکنند.

  

پیشنهاد ما در این موضوع این است که دولت خود را موظف و مقید به یک‌سری بازه‌های زمانی کند. مثلا خود را مقید کند و اعلام کند به مدت ٣ سال هیچ تغییری در قوانین و مقررات تجارت خارجی اعمال نخواهد کرد، چنین اقداماتی می‌تواند محقق کننده شعار دولت قوی باشد.

  

آقای رئیسی متاسفانه باید بگوییم که در این نه ماه، عملکرد دولت شما در مجموع تقریبا زخمی را از مردم محروم دوا نکرده است. بلکه با ادامه موج‌های تورمی و سیاست‌های مخرب دولت در این مسیر، نظیر حذف ارز ۴۲۰۰ و عدم جدیت در قضیه نهضت ملی مسکن؛ فشار مضاعفی بر پایین‌ترین طبقات جامعه وارد شده است. آقای رئیسی ما نگرانیم؛ نتیجه فشار به مستضعفین، خطر قهر آن‌ها از انقلاب و خطر آبان‌های ۹۸ دیگری را در پیش خواهد داشت.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار