جوانان و اقشار مذهبی در دام لفاظی روشنگرنماهای غیر متخصص!

در پی سخنان و نظرات شبهه برانگیز اخیر رائفی پور یکی از سخنرانان (غیرحوزوی) درباره ی جریان لیلة المبیت امیرالمؤمنین علیه السلام، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه در یادداشتی کوتاه به صراحت در مقابل چنین اندیشه ای واکنش نشان داد.

به گزارش راه شلمچه، علی‌اکبر رائفی‌پور که فاقد تحصیلات حوزوی بوده و مدرک کارشناسی حسابداری را دارد اخیرا در سخنانی، جان نثاری امیرالمؤمنین علیه السلام را که خدای متعال از بزرگترین فضیلت ایشان در قرآن یاد نموده را امری عادی دانسته که نمی توان از آن به عنوان فضیلت و افتخاری برای امیرالمؤمنین علیه السلام یاد کرد.

 وی تصریح کرد این کار حضرت علی علیه السلام امر بزرگی نبوده و از شهید حججی و شهدای جان برکف ما نیز می آمد و آنها هم اگر در آن زمان بودند چنین می کردند و این امر هیچ گونه فضیلتی برای آن حضرت بشمار نمی رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی یکی از اندیشمندان جوان شیعه در پاسخ به رائفی‌پور نوشت:

یکی از تلخ ترین مصائبی که بخاطر عدم احاطه ی علمی و سطحی نگری و عدم تتبع برخی روشنگرنماهای غیر متخصص بر جامعه ی شیعی حاکم شده، آن است که مع الاسف چنین افرادی بسیاری از جوانان و اقشار مذهبی را در دام لفاظی و انحرافات عقیدتی خود گرفتار کرده و به راحتی مسلمات اعتقادی شیعه را تضعیف می کنند و به دنبال اهداف مجهول خود دست و پا می زنند.
متأسفانه اخیراً چنین مدعیانی با تفکرات غلط خود، برای آن که خود را نوگرا و با اندیشه ای پویا جلوه دهند، برخی از فضائل بی نظیر امیرالمؤمنین ارواحنافداه را دون شأن علی بن ابی طالب پنداشته و فضیلت والایی چون لیلة المبیت را که قرآن کریم، اهل بیت علیهم السلام و بسیاری از اکابر اهل تسنن و بزرگان شیعه آن را فضیلت استثنایی مولی الموحدین می دانند را تضعیف نموده و با وقاحت تمام می گوید لیلة المبیت نمی تواند فضیلت برای امیرالمؤمنین باشد، چرا که این کار کوچکی بود که از شهدای عصر ما نیز بر می آمد و با جسارت و جهل محض، عظمت مولا را اجل از آن می داند و این چنین شکوه ولایت علوی را می شکند.
وای بحال ما که در مملکت امام زمان ارواحنافداه چنین افراد غیر متخصص که حد و حریم خود را نمی دانند و دخالت در مسائل کلان اعتقادی می کنند و جوانان را از زلالی سرچشمه ی عترت به برهوت انحرافات خود بافته ی خود سوق می دهند.
پای هر سخنی ننشینیم و تنها ریزه خوار سفره ی قرآن و عترت و علمای اصیل باشیم.
واقعا  چگونه یک شخص به راحتی به خود اجازه می دهد کرامات امیرالمؤمنین ارواحنافداه را سبک و جلف جلوه داده تا بخواهد مطلب دیگری را به زعم خود به دیگران بفماند. متأسفانه ایشان نه تنها یکی از ستایش ها و مباهات و فضائل بی بدیل امیرالمؤمنین را امری معمولی و سبک جلوه داده است، تصریح کردند شهدای ما هم می توانستند این کار را انجام دهند. یعنی از نگاه ایشان کار حضرت، کار مهمی و بزرگی نبود و از هر کسی نیز بر می آمد....
شهدا قابل احترامند ولی اهل بیت علیهم السلام با احدی قابل مقایسه نیستند و نباید قول و فعل امام معصوم را در کنار دیگران گذاشت و سخن راند.  
و این قسمت نطق مختصر ایشان، داخل پرانتز بوده و بسیار زشت و وقیح بیان شده است.طرفداران این شخص پنبه ی تعصب را از گوش بیرون آورند و جهلی که از قلب بر زبان جاری شد را جهل ببینید نه حکمت! تمام فضائل امیرالمؤمنین ارواحنافداه بی بدیل هستند. نباید یکی را بر دیگری ترجیح داد. این سخن هم نقص بزرگی بوده و هست.!


امیرالمومنین علیه السلام بزرگترین مظلوم تاریخ بشریت است که حتی در میان مدعیان محبتش نیز غریب تر از او نخواهی یافت. او تنهاست، چرا که دنیا ظرفیت درک اقیانوس بیکرانش را ندارد. ولایت مطلقه ی علوی،شاهراه سعادت و دریای مواج و زلالی است که از اقیانوس بیکران الهی نشأت می گیرد و امت اسلام با بهره مندی از آن باب الله الاعظم و صراط الله الاقوم،از هرگونه انحراف و تاریکی اعتقادی در امان خواهد ماند،از اینرو اهل سقیفه به خانه اش هجوم آورده و باب العلم را آتش زدند.

تاکید می کنیم که تمامی فضائل امیرالمؤمنین ارواحنافداه بی بدیل هستند و شیعه وظیفه دارد که در مقابل آن میثم تمار باشد، نه ناشر اغیار. اگر کسی درک کرامات حضرت اسدالله الغالب علی بن ابی طالب علیهماالسلام را ندارد، دلیل بر پایین بودن آن فضیلت و کرامت نیست، او تنها راه نجات امت و تنها دلیل بقای انسانیت و تکمیل رسالت و نبوت است. پنبه ی تعصب نسبت به غیر از عترت را از گوش بیرون آوریم و جهلی که از قلب بر زبان جاری می شود را حکمت ندانیم که باب حکمت الهی علی است!.‏
پایمال نمودن اعتقادات مسلّم شیعه در باب فضائل، سخن از آغاز تحریف آشکار اعتقاداتی است که نیشخندهای تلخ وهابیت آنرا تأیید می کند.‏ فتأمل!.

اگر خوشت اومد لایک کن
5
آخرین اخبار