جوهری: اتقان آرای قضایی با ارتقا فعالیت های علمی و پژوهشی قضات

مدیر کل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه از اتقان آرای قضایی با ارتقا فعالیت های علمی و پژوهشی قضات خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، مهدی مدیرکل آموزش قوه قضائیه در مأموریتی از سوی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه به منظور بررسی وضعیت آموزش نیروی انسانی دادگستری استان فارس و تشریح سیاست های آموزشی قوه قضاییه، عازم این استان شد.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه در همایش رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان فارس با اشاره به این که معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری فارس در زمینه آموزش های مساله محور، نشست های قضایی، نشست های نقد و تحلیل رای، برگزاری جشنواره نقد رای و جشنواره پژوهش و تالیف کتب و جزوات آموزشی پیشتاز است، بیان داشت: دیدگاه علمی، نظم و انضباط سازمانی و به خصوص آموزش قضات سبب اتقان آرای قضایی می گردد و همانگونه که پزشکان در حوزه علوم تجربی نیازمند آموزش در حین خدمت پزشکی هستند؛ قضات نیز در منصب قضاوت نیازمند آموزش و فراگیری به عنوان یک رکن اصلی و محوری می باشند.

مهدی جوهری به موضوع آموزش کارکنان دستگاه قضایی نیز اشاره کرد و افزود: نظم و انضباط اداری، انگیزش، آموزش و توانمند سازی کارکنان اداری دستگاه قضا سبب افزایش کارایی و بهره وری می گردد.

وی با اشاره به اینکه جهت گیری معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه بر اساس سند تحول قضایی است، یادآور شد: عناوین آموزشی همسو و بر اساس سند تحول قوه قضائیه برنامه ریزی و تدوین شده است و به همه استان های سراسر کشور ابلاغ شده است.

جوهری در ادامه افزود: جهت گیری آموزش قضات و کارکنان قوه قضائیه به سمت آموزش های تخصصی است و دوره های آموزش های تخصصی و به روز همچون آموزش های تخصصی در امور گمرک، رمز ارزها و غیره را برگزار کرده ایم.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه با اشاره به اینکه بهترین سر فصل های آموزشی تهیه و تنظیم شده است، گفت: انتظار می رود معاونت های منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان های سراسر کشور اقدامات اساسی در راستای آموزش های تخصصی با سازمان های وابسته به قوه قضائیه در همان استان و به صورت مسئله محور انجام دهند.

 جوهری هدف از آموزش را مسئله محور بودن آموزش ها دانست و گفت: مدیریت آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه به دنبال مسئله محور بودن مسائلی است که برای قضات بیشترین کابرد را دارد و سرفصل های آموزشی را بر اساس آن تدوین نموده ایم.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه به موضوع اهمیت برگزاری نشست های قضایی نیز اشاره کرد و گفت: نشست های قضایی در کارگروه های تخصصی توسط سایر قضات و بهترین اساتید دانشگاه های کشور برگزار و آرای قضایی مورد نقد، تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به روز رسانی می شود و همتراز با اداره حقوقی قوه قضائیه محل مراجعه دانشجویان علم حقوق بوده و وکلا و غیره نیز می توانند در محاکم قضایی به آن استناد نمایند.

شایان ذکر است، حضور در نشست نقد و تحلیل رای با موضوع " داوری " و دوره آموزشی " موارد ابطال رأی داور " ، دیدار صمیمانه با جمعی از کارکنان مدیریت آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان فارس و بازدید از واحد آموزش کارآموزان قضایی فارس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده مدیرکل آموزش قوه قضائیه در این مأموریت بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار