رشد چشمگیر وقف در مینودشت

جعفر ذوبی سرابی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شتاب گرفتن فرهنگ وقف و شناخت آن در بین مردم باعث گردیده عملکرد اداره اوقاف مینودشت در شش ماهه امسال رشد قابل توجه ای داشته باشد.

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، رئیس اداره اوقاف مینودشت طی نشست خبری اعلام کرد ۴۰ مورد موقوفات قدیمی و جدید در روستاهای زمین شاهی، قره چشمه و ریگ چشمه نقشه برداری شده و در هفته وقف به ثبت خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در هشت هکتار از زمین های شیب دار وقفی روستاهای چمانی و ترسه مینودشت با همراهی جهاد کشاورزی این شهرستان، گردوی زودرس چهار ساله کشت شد که در موعد خود در هر هکتار بالغ بر پنج تن محصول برداشت خواهد شد و در زمین های مسطح نیز با هدف اشتغالزایی گلخانه راه اندازی خواهیم کرد.

سرابی در خصوص ساخت و ساز مسکن نیز چنین بیان داشت: ساخت و ساز مسکن از فعالیت های جدید اوقاف می باشد که  در زمینی به مساحت سه هکتار خواهد بود و پیش بینی می شود ۳۰۰ واحد مسکونی به صورت مرحله به مرحله به کمک سرمایه گذار ساخته شود.


وی در همین خصوص تصریح کرد: سرمایه گذارانی که در رابطه با این طرح قصد همکاری دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان مینودشت، آمادگی خود را اعلام کنند.  


رئیس اوقاف مینودشت افزود: با وجود مشکلات فراوان، ساخت بنای جدید امامزاده جعفر مینودشت با کمک خیرین و پایان یافتن مرحله گچکاری و سنگکاری رو به اتمام است.و درحال حاضرنیاز به خرید ۸۳۰ مترمربع فرش برای این امامزاده داریم که بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و نیازمند کمک خیرین است.

وی در رابطه با طرح شمیم خدمت نیز بیان کرد: جوانان و زنان بد سرپرست و بی سرپرست کارآفرین که طرحی دارند می توانند با مراجعه به اداره اوقاف مینودشت، از مکان های آزاد و بلا استفاده مساجد و امام زاده به صورت رایگان استفاده کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار