امام جمعه بابل:

چرا حکم اعضای متخلف شورای شهر بابل متوقف شد؟

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه جای بسی تاسف است دستگاه قضایی حکم اقل اعضای شورای شهر بابل را اجرا نکرده است، گفت: جای سوال است دستگاهی در قوه قضاییه حکم صادر می کند و دستگاهی دیگر حکم را متوقف می کند، این تناقض حکم برای مردم پذیرفتنی نیست.

به گزارش راه شلمچه از بابل، حجت الاسلام حسن روحانی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: در خصوص اتفاقات شورای شهر و تخلفات برخی از اعضای شورای شهربابل سال گذشته در نمازجمعه به صورت مفصل صحبت و از این موضوع ابراز نفرت کردم. اخیرا هم در هفته قوه قضاییه (تیرماه) در خطبه های نمازجمعه خواست مردم را در جهت تسریع در رسیدگی بیان کردم.

وی افزود: در طی یکسال گذشته بارها و بارها از مسوولان دستگاه قضایی پیگیر صدور حکم اعضای متخلف شورای شهر بابل بودم که بعد از گذشت یکسال حکم اقل اعضای متخلف (در تجدیدنظر و دیوان عالی) صادر شد.
امام جمعه بابل با اشاره به اینکه انتظار میرفت حکم جدی تری نسبت به اعضای متخلف شورای شهر بابل صادر شود، گفت: با توجه به اینکه کم ترین مجازات برای این افراد در نظر گرفته شد اما  با این وجود، در حال حاضر این حکم اجرا نشده و  دچار توقف شده است.

 وی افزود: با توجه به تاکید اخیر ریاست محترم دستگاه قضا در خصوص مبارزه با فساد و استوار سازی احکام در جهت جلوگیری از نقض مکرر در مراجع بالاتر انتظار می‌رود شیرینی این اقدامات قاطع در کام مردم تلخ نشود

 حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: مردم زیادی با مراجعه به بنده از عدم اجرای حکم قطعی شده اعضای متخلف شورای شهر بابل در دیوان عالی و تجدید نظر ابراز نگرانی کرده و خواستار قاطعیت دستگاه قضایی برای اجرای احکام صادره شوند.

 وی افزود: جای تاسف است ارگانی در قضا دستور اجرای حکم می دهد و ارگانی دیگر دستور توقف حکم می دهد که این تناقض  برای مردم پذیرفتنی نیست و آنها را دچار تردید می‌کند.

 روحانی تصریح کرد: با توجه به فضای نگرانی که در بین مردم ولایتمدار بابل حاکم شده است انتظار داریم دستگاه قضایی حکم صادره اعضای متخلف شورای شهر بابل را با قاطعیت اجرا کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار