برگزاری نشست ادبی«حجاب در شاهنامه» در گنبدکاووس

به مناسبت گرامیداشت سالروز تولد حکیم ابوالقاسم فردوسی انجمن دوستداران کتاب مهر گنبدکاووس با همکاری گروه کتابخوانی دختران حاج قاسم و موسسه مردم نهاد کتابخوانان نو اندیش جرجان در سرای محله سید آباد شهرداری گنبد کاووس نشستی ادبی" حجاب در شاهنامه" را برگزار کرد.

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، در این نشست کودکان و نوجوانان حاضر به شعر خوانی در خصوص حجاب پرداختند و قطعه های از شاهنامه در خصوص حجاب بود را سرودند.

 سید علی کریمیان مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز تولد حکیم سخن و شعر و ادب پارسی حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: شاهنامه فردوسی  جدای از اشعار حماسی یک سند قوی و تاریخی در خصوص حجاب به شمار می‌رود.

وی در ادامه گفت:حجاب در شاهنامه از افتخارات زنان ایرانی به شمار می آید و زنان شاهنامه به حجاب خود مینازیدند و افتخار می کردند که حجاب دارند           

کریمیان در پایان گفت: امروز یک عده روشنفکر نمای غرب زده که حتی از تاریخ خود اطلاع کافی ندارند بر حجاب می تازند و فکر میکنند که این حجاب را جمهوری اسلامی بوجود آورده و بی انصافانه بر حجاب میتازند،حجاب نشان عفت و نشان افتخار زن ایرانی بوده که قدمتش به طول تاریخ و فرهنگ کشورمان می باشد و بهتر بگویم حجاب ایرانی قدمتش به قبل ازاسلام بر میگردد و اصل بوجود امدن فرهنگ بی حجابی حتی در غرب به وسیله صهیونیست بوده و از زمانی که صهیونیست ها به عنوان یک اشغالگر بر فلسطین تسلط یافتن با حربه فرهنگ برهنگی تصمیم به فتح سایرکشورها به خصوص کشورهای مسلمان گرفتن که تا حدودی در مسئله موفق هم شده اند. اما انچه ما از قرآن آموخته ایم این است که "حزب الله هم الغالبون".






اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار