جنجال بر سر دف‌نوازی و آواز زنان شیرازی با آرایش غلیظ در جام ملت ها

گروهی از زنان نوازنده دف که گفته می‌شود، اهل شیراز هستند، در جام ملت‌های آسیا در قطر مشغول اجرای هنری قبل از مسابقات تیم ملی شده‌اند.

به گزارش راه شلمچه، تابناک ورزشی نوشت: با توجه به هماهنگی بالای میزبان با مسئولان ایرانی و کنترل شدید تماشاگران، گفته شده که این گروه هم با هماهنگی کشورمان در جام ملت‌های آسیا، موفق به گرفتن مجوز اجرا شده اند.

این برداشت نمی‌تواند غلط باشد، چون حجاب این گروه کامل است و تنها لباس محلی و آرایش غلیظ این بانوان با شرایط داخل کشور تفاوت دارد. البته در استادیوم های ایران به هیچ عنوان اجازه چنین اجراهایی به زنان داده نشده و همین موضوع باعث انتقاد از این تاییدیه نظام شده است.

در همین زمینه، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال تنها مسئولی است که واکنش نشان داده و فعلا هیچ‌ یک از مدیران ارشد وزارت ورزش وجوانان و همچنين فدراسیون فوتبال پاسخی نداده اند.

محسن معتمدکیا که همزمان رییس روابط عمومی وزارت ورزش نیز محسوب می‌شود، در حساب شخصی خود در شبکه ایکس یا همان توییتر نوشت: بر خلاف ادعای مطرح، تاییدیه‌ای برای اجرا در مسابقات جام ملت‌ها داده نشده است!

حالا این پرسش و ابهام پیش می‌آید که این گروه تشکیل شده از نوازنده‌های زن ایرانی، چگونه از مقامات قطری اجازه اجرای برنامه دریافت کرده‌اند؟

ابعاد این موضوع وقتی گسترده‌تر می‌شود که کاربران فضای مجازی به حضور صدها تماشاگر ایرانی با لباس متحدالشکل و قیافه های نزدیک به تیپ اداری دستگاه‌های اجرایی ایران روی سکوهای ورزشگاه‌های قطر اشاره کرده‌اند. بسیاری از آنها نوشته‌اند آیا اجرای موسیقی زنان مقابل چشم این افراد ایراد شرعی و مذهبی ندارد؟

در این زمینه، معاونت فرهنگی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در کنار حراست این دو نهاد باید پاسخ رسمی بدهند تا ابعاد ماجرا مشخص شود. سکوت در این رابطه، ابهام ها و شبهات را بیشتر خواهد کرد. 

 

اعتراض ایران به کمیتهٔ برگزاری جام ملت‌های آسیا

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش با اشاره به فعالیت یک گروه هنری در بین دو نیمه دیدار ایران و هنگ‌کنگ گفت: فعالیت این گروه مجوز فدراسیون فوتبال و تایید وزارت ورزش را نداشت. به محض انجام برنامهٔ این گروه در بازی تیم ملی، ایران در نامه‌ای رسمی و کتبی به کمیتهٔ برگزاری این رقابت‌ها، اعتراض خود را اعلام کرد.

معمولا انجام گروه‌های هنری کشورها باید با تایید تیم‌های حاضر در مسابقات باشد، اما این روند طی نشد و فعالیت این گروه تاییدیه ایران را نداشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار