راهکار مهم یک نماینده مجلس برای عبور از بحران اقتصادی و فرهنگی کشور

کریمی‌فیروزجایی با انتقاد از انتصابات بی رویه و جناحی مدیران، برای عبور از چالش‌های فراسرزمینی و اقتصادی کشور راهکار مهمی را ارائه کرد.

به گزارش راه شلمچه، علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه  استاندارد سازی رفتارهای مدیریتی مبتنی بر قانونمداری از بروز آسیب به منافع ملی جلوگیری می کند، گفت:متاسفانه برخی از رفتارهای تنگ نظرانه و عاری از چارچوب‌های قانونی که ریشه در تفکر سیاسی و جناحی دارد، خسارت‌های فراوانی به کشور وارد ساخته است. 

وی همچنین از عزل و نصب های بی رویه که خاستگاه حزبی و جناحی دارد انتقاد کرد و افزود: جابجایی مدیران در کشور منطق حقوقی و مدیریتی ندارد و عمدتا در چارچوب سلایق فکری و سیاسی انجام می‌شود.

نماینده مردم بابل با اشاره به تبعات خسارت بار جابجایی‌های مدیران که بر اثر تفکرات سیاسی تا سطوح زیرین مدیریتی را در بر می گیرد یادآورشد: در صورت استمرار این روند برنامه محوری در دستگاهها به محاق خواهد رفت و تحقق اهداف کلان توسعه با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

کریمی فیروزجایی در این ارتباط تصریح کرد: راه علاج مشکلات مدیریتی توجه به مولفه‌های پایدار نیازسنجی بر مبنای راهبردهای توسعه در دستگاه‌ها و انطباق آن با نحوه رفتار مدیران  است. باید روند تغییر مدیران و جابجایی آنها بر مبنای ارزیابی عملکرد دچار تحول بنیادی شود.

دبیر هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اهمیت نقش دولت در حفظ سامانه های پایدار مدیریتی افزود: دولت باید در  زمینه توجه به استانداردسازی رفتار مدیریتی در کشور پیشتاز وپیشرو باشد.

وی با تاکید بر لزوم همراهی قوای سه گانه در انتخاب رویکردهای متوازن و اصولی برای خروج کشوراز چالش‌های اساسی گفت: شناخت چالش های عمده و انتخاب راهبردهای کم خطر و کم هزینه با تلاش اتاق فکر ملی در کشور ضرورت اساسی است.

این نماینده مجلس با اشاره به دستاوردهای افتخارآمیز چهار دهه گذشته انقلاب، اظهار داشت: اکنون و در مرحله عبور از بحران‌های فراسرزمینی و چالش‌های عمدتاً اقتصادی و فرهنگی باید به سمت تحول و پیشرفت در انتخاب راهکارها پیش برویم.

کریمی فیروزجایی مردم را عمق استراتژیک انقلاب دانست و افزود: مردم هوشیار و با بصیرت کشور با پشتیبانی همه جانبه از انقلاب اسلامی در عبور از مشکلات همواره مسئولان را یاری می کنند که این مهم در دنیا بی نظیر است.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار