در سکوت مقصران انتخاب نادرست؛

شهردار بابل خیلی زود برکنار شد!

شاهین کلانتری‌بنگر که اسفندماه سال گذشته از شهرداری اسدآباد استعفا کرد و گفت بزرگان بابل از من خواستند تا شهردار این شهر شوم بعد از سه ماه با رأی قاطع شورای اسلامی شهر بابل برکنار شد.

به گزارش راه شلمچه، دهم اردیبهشت امسال اعضای شورای اسلامی شهر بابل با 6 رأی شاهین کلانتری بنگر را به عنوان شهردار بابل معرفی کرد اما پس از کمتر سه ماه یعنی عصر دیروز(پنچشنبه 6 مرداد) این شهردار پر سر و صدا برکنار شد.

شاید بابل در امور شورای اسلامی و شهرداری یکی از شهرهای پرحاشیه سال‌های اخیر شمال ایران باشد که قصه طول و درازی دارد که شاید یادآوری و پرداختن به آن برای مردم صبور و ولایی این شهر کمی آزار دهنده باشد که بابل در دوران دفاع مقدس دارای رزمندگان و فرماندهان بزرگی بوده که بیشترین شهدا در استان مازندران مربوط همین شهرستان است که بابل شایسته ناکارآمدی‌ها و حاشیه‌های خسارت آور اینچنینی نیست.

رفتار و عملکرد بد بعضی از اعضای دوره‌های شورای اسلامی شهر بابل شاید این سوال را برای شهروندان بابلی ایجاد کند که چه می‌شد بابل شورای شهر نداشت؟! حاصل آن در این سال‌ها به جز حاشیه و خسارات اقتصادی و اخلاقی آیا همان اندازه دستاورد عمرانی و شهرسازی هم داشت؟

قطعا مقصر اصلی بعضی از اعضای ناکارآمد شورای اسلامی شهر بابل هستند که یا بی تجربه و یا تحت تأثیر افراد بیرون و یا جریانات سیاسی در انتخاب شهردار تصمیم می‌گیرند و بارها مشاهده شده در تصمیم‌گیری‌ها اقتدار لازم را نداشته و در هر لحظه تغییر رای داده بودند.

جای تأسف است که نماینده مجلسی برای انتخاب شهردار مورد علاقه خود تعدادی از اعضای شورای شهر را به دفتر خود فراخوانده و برای شهر بزرگ بابل نسخه می‌پیچد و یا افراد دیگری برای انتخاب شهردار بابل خط و نشان بکشند و شهردار انتخاب شده هم با اتکا به حمایت این افراد در شهرداری مقابل اعضای دیگر شورای شهر می‌ایستد که نتیجه آن خسارات‌ جبران ناپذیری را که در نهایت مردم باید به‌پردازند.

گفتنی است شاهین کلانتری بنگر در ۲۱ مهر ماه سال گذشته طی حکمی رسماً به عنوان شهردار اسدآباد معرفی شده بود اما در هفتم بهمن ماه پس از ۱۰۳ روز از قبول مسئولیت طی پیامی از استعفای خود خبر داد و پس از ساعاتی بلافاصله از استعفا انصراف داد.

کلانتری بنگر مجددا در نهم اسفند 1400  با گذشت یکماه از استعفای خود اینبار نیز از استعفای دوباره خود خبر و از منتخب شدن خود  به عنوان شهردار شهر بابل خبر داد و اعضای شورای اسلامی شهر در ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ طی جلسه‌ای فوق العاده  با رای اکثریت با استعفای وی موافقت کرده بودند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اسدآباد از قول کلانتری اظهار کرد بزرگان بابل از وی خواسته بودند تا به بابل برود و شاهین کلانتری هم پس از استعفای خود از شهرداری اسدآباد گفته بود؛ به دلیل عِرق به زادگاه و احساس مسؤلیت و دین به شهر خود و با دعوت و درخواست دوستان و خواسته‌ای که از بنده داشتند استعفاد دادم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار