امام جمعه بابل:

فتح‌الفتوح خواندن ورود زنان به ورزشگاه شیادی است

امام جمعه بابل گفت: فتح الفتوح خواندن ورود زنان به ورزشگاه توسط دولت در عین مشکلات جهیزیه و مسائل اقتصادی، فریب و بازی با احساسات برای بزک کردن جریان خود در آستانه انتخابات است.

به گزارش راه شلمچه از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‎‌های این هفته نماز جمعه گفت: از جمله نشانه های اهمیت نمازجمعه این است که پیامبر(ص) لباس ویژه برای نمازجمعه داشت. ایشان تکریم ویژه‌ای برای نمازجمعه قائل بودند.

وی افزود: الحمدالله این روزها زائران امام حسین(ع) در قالب کاروان پیاده به استقبال زیارت اربعین می‌روند. این امر به حدی است که  علی‌رغم همه تمهیدات، استقبال پرشور مردم سبب کمبود امکانات و وسایل نقلیه در مرزها گردید. مردم آرام آرام به سمت مرزها عزیمت کنند. موکب ها و ستادهای اربعین با مشکلات مالی مواجه هستند. افرادی که مشکل برای سفر اربعین دارند، هزینه زیارت یک نفر را پرداخت نمایند و در این زمینه مشارکت کنند.

روحانی در خصوص شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: ضرورت شفافیت در نظام اسلامی از مسائل مهم است. متاسفانه در مجلس شورای اسلامی شفافیت آرا با اقبال شایسته مواجه نشد. در نظام مردم سالاری چون طرف منتخبین مردم است، می‌بایست نسبت به این مسائل اشراف داشته باشند. ابهام در عملکرد و تصمیمات فسادزا است. ائمه نسبت به مسئله شفافیت اهتمام خاصی داشتند. حق مردم است که در نظام جمهوری بر تصمیم گیری ها آگاه باشند. شفافیت در عملکرد سبب می‌گردد مسوولیت انجام امور توسط افراد پذیرفته شود. بجز برخی اخبار نظامی، مردم باید آشنای به امور باشند. در خصوص شفافیت آرای نمایندگان نیز اگر این امر صورت گیرد، دیگر معامله صورت نمی‌گیرد. من از برخی نمایندگان شنیدم در عرض یک روز رای برخی نمایندگان با یک تماس و معامله برمی‌گردد. شفافیت سبب جلوگیری از این دادوستدها می‌گردد.

 امام جمعه بابل ادامه داد: شفافیت در پاسخگویی نیز باید صورت بپذیرد. وقتی دولت ورود زنان به ورزشگاه را فتح الفتوح می‌داند؛ در حالی که تورم و مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ این کار یک شیادی و فریب است. چند روز دیگر انتخابات نزدیک است و برای بزک کردن جریان خود و بازی با احساسات مردم این اقدامات را انجام می‌دهند. زنان ما مشکل جهیزیه و مشکل اقتصادی دارند. همه دستگاه ها از جمله شورای نگهبان و مجمع تشخیص هم باید شفافیت در تصمیم‌گیری داشته باشند.

 حجت‌الاسلام روحانی در خصوص آشوب‌های اخیر در عراق همزمان راهپیمایی زائران اربعین حسینی گفت: دست‌های پشت پرده آشوب‌های عراق، همان جریانی که در فتنه ۷۸ و ۸۸ در ایران وجود داشت. آمریکا سعی کرد با تشکیلاتی مانند داعش دولت شیعی عراق را زیر سوال برده و آن را محو سازد. اما با تشکیلاتی مانند حشدالشعبی که نظیر بسیج در ایران بود این توطئه ها خنثی شد. برخی سلبریتی ها در عراق سعی کردند بنزین بر آشوب ها ریخته و شعارهای اقتصادی را به شعارهای علیه علما، وحدت ایران و حتی اربعین تغییر دهند.

وی با تبریک فرارسیدن روز عصای سفید به همه روشندلان گفت: روز سه شنبه ۲۳ مهرماه، روز عصای سفید را به روشندلان و نمازگزاران روشندل تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. شایسته است دولت به مشکلات اقتصادی و اشتغال روشندلان رسیدگی نماید.

روحانی از مدیرکل روستایی مازندران به خاطر تخصیص اعتبارات و طرح هایی مانند طرح هادی و برطرف کردن مشکلات آب روستایی قدردانی کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار